REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://emarket.luxmed.pl prowadzonego przez LUX MED Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie; adres: ul. Szturmowa 2, 02-678 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000265353, NIP 5272523080, REGON 140723603, kapitał zakładowy 676 123 500,00 zł, a w szczególności określa zasady składania Zamówień i zawierania Umów na usługi zdrowotne przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a także korzystania przez Klientów ze wszystkich usług Sklepu Internetowego

SŁOWNIK POJĘĆ

  1. Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego;
  2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  3. Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  4. Sklep Internetowy (dalej także jako „Sklep”) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://emarket.luxmed.pl za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia, a także korzystać z pozostałych Usług Sklepu;
  5. Produkt – usługi zdrowotne będące przedmiotem Umowy na usługi zdrowotne, tj. usługi zdrowotne świadczone przez pracowników służby zdrowia pacjentom w celu oceny, utrzymania lub poprawy ich stanu zdrowia, łącznie z przepisywaniem, wydawaniem i udostępnianiem produktów leczniczych, w wybranym zakresie świadczeń określonym w Umowie na usługi zdrowotne;
  6. Umowa na usługi zdrowotne – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem są Produkty;
  7. Usługa (Usługi) – usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Sklepu;
  8. Usługodawca (także „LUX MED”) – LUX MED Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie; adres: ul., Szturmowa 2 02-678 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000265353, NIP 5272523080, REGON 140723603, kapitał zakładowy 676 123 500,00 zł;
  9. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące zawarcie Umowy na usługi zdrowotne z Usługodawcą, które następuje na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego określające rodzaj i liczbę Produktów będących przedmiotem Umowy na usługi zdrowotne.

OBOWIĄZKI KLIENTA (Użytkownika Sklepu)

  1. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu i Usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  2. Usługodawca jest zobowiązany do świadczenia Usług zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami Regulaminu.

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  2. W celu zawarcia Umowy na usługi zdrowotne poprzez Sklep Internetowy należy wejść na stronę internetową Sklepu, a następnie dokonać wyboru Produktu i złożyć Zamówienie, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty lub informacje.
  3. Warunkiem złożenia skutecznego Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu, a także Umowy na usługi zdrowotne, zakresu, warunków udzielania świadczeń zdrowotnych. Z chwilą akceptacji ww. dokumentów dochodzi do zawarcia Umowy.
  4. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail będącą potwierdzeniem wpłynięcia Zamówienia do Sklepu zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
  5. Szczegółowy zakres Produktów, a także zasady świadczenia usług w ramach Produktów określone są w dokumentach dodatkowych udostępnianych Klientowi przed zawarciem Umowy na usługi zdrowotne.

CENY I PŁATNOŚCI

  1. Ceny Produktów w Sklepie podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
  2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób:
    1. przelewem bankowym na rachunek bankowy LUX MED (przedpłata); płatności należy dokonać na dedykowany, indywidualny numer rachunku Klienta podany w Umowie na usługi zdrowotne lub
    2. przy wykorzystaniu płatności elektronicznych lub płatności kartą płatniczą za pośrednictwem upoważnionego serwisu obsługującego płatności, z którym w danym czasie będzie współpracować Usługodawca, przy wykorzystaniu indywidualnego odesłania (linku) do dedykowanej strony serwisu, które to odesłanie (link) będzie dostępne dla Klienta w treści wiadomości e-mail przesłanej przez Usługodawcę po zawarciu Umowy na usługę zdrowotną. Klient przyjmuje, iż warunkiem dokonania płatność przy wykorzystaniu płatności elektronicznych lub płatności kartą płatniczą w opisany powyżej sposób, będzie zaakceptowanie przez Klienta zasad płatności upoważnionego serwisu, które będą dostępne dla Klienta za pośrednictwem strony do płatności, do której Klient zostanie odesłany przy pomocy odesłania (linku) zawartego w treści przesłanej wiadomości e-mail.

AKTYWACJA PRODUKTU

  1. Aktywacja uprawnień do korzystania z Produktu rozpoczyna się w dniu określonym przez Klienta w Zamówieniu oraz po dokonaniu płatności za Produkt.
  2. Z zastrzeżeniem postanowień Umowy na usługi zdrowotne, aktywacja uprawnień dokonywana jest:
    1. w przypadku usług płatnych przelewem, nie później niż w ciągu 3 dni roboczych, po tym jak wymagana kwota pieniężna znajdzie się na rachunku bankowym LUX MED;
    2. w przypadku usług płatnych przy wykorzystaniu płatności elektronicznych lub płatności kartą płatniczą za pośrednictwem upoważnionego serwisu obsługującego płatności – nie później niż w ciągu 24 godzin po otrzymaniu przez LUX MED potwierdzenia dokonania płatności przez pośrednika płatności.

ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZA USŁUGI ZDROWOTNE

Prawo Klienta do odstąpienia od Umowy na usługi zdrowotne zostanie każdorazowo wskazane w treści tejże Umowy.

KONTAKT I REKLAMACJE

  1. Kontakt z LUX MED jest możliwy pod adresem e-mail: sprzedaz_ind@luxmed.pl lub telefonicznie pod nr 22 33 22 844.
  2. Reklamacja to wystąpienie skierowane do LUX MED przez Klienta w trybie postępowania reklamacyjnego, w którym Klient zgłasza swoje zastrzeżenia, w szczególności dotyczące korzystania z funkcjonalności Sklepu.
  3. Każdy Klient może złożyć Reklamację.
  4. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej – na adres e-mail: opinie@luxmed.pl, za pomocą aktywnego formularza dostępnego na stronie https://www.luxmed.pl/o-nas/reklamacje lub pisemnie na adres pocztowy LUX MED.
  5. Aby ułatwić rozpatrzenie reklamacji, powinna ona zawierać:
    1. dane Klienta;
    2. opis sytuacji, będącej przedmiotem reklamacji;
    3. oczekiwania Klienta dotyczące sposobu rozstrzygnięcia reklamacji.
  6. Reklamacja jest rozpatrywana bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od daty, gdy LUX MED uzyskał możliwość zapoznania się z jej treścią. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. Jeżeli LUX MED nie udzielił odpowiedzi na reklamację złożoną przez Klienta będącego Konsumentem w terminie, o którym mowa powyżej, uważa się, że Reklamacja została uznana.

OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU

  1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi:
    1. przedstawienie oferty Sklepu,
    2. możliwość składania Zamówień na Produkty dostępne w Sklepie Internetowym i tym samym zawierania Umów na usługi zdrowotne na odległość.
  2. Do korzystania ze Sklepu wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Javascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
  3. Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu internetowego, zaleca się, aby urządzenie, z którego korzysta Klient w szczególności posiadało:
    1. system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień,
    2. skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
    3. zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,
    4. aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej,
    5. oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.

ROZSTRZYGANIE SPORÓW

  1. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów z Klientami będącymi Konsumentami wynikających z korzystania ze Sklepu jest rzeczowo i miejscowo właściwy sąd powszechny.
  2. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów z Klientami niebędącymi Konsumentami wynikających z korzystania ze Sklepu jest rzeczowo i miejscowo sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
  3. Zgodnie z rozporządzeniem UE nr 524/2013 w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, konsumenci mają prawo do rozstrzygania sporów z przedsiębiorcami zawierającymi internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, w sposób pozasądowy za pośrednictwem prowadzonego w tym celu systemu internetowego. Skargę można złożyć na formularzu dostępnym pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych osobowych Klientów jest LUX MED.
  2. Dane osobowe Klientów będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), jak również z innymi aktami prawnymi, uzupełniającymi lub zastępującymi wskazane wyżej regulacje.
  3. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, Klientów może skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, Panią Katarzyną Pisarzewską za pośrednictwem adresu email: daneosobowe@luxmed.pl
  4. Podanie danych jak i akceptacja postanowień Regulaminu, kolejno korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego jest całkowicie bezpłatne i dobrowolne.
  5. LUX MED przetwarza dane w celu umożliwienia skorzystania z funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym dokonania zakupu Produktu (art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia). W tym celu niezbędne jest podanie danych w zakresie imienia, nazwiska, numeru PESEL (jeżeli posiada), adresu zamieszkania dla zakupu Produktu oraz adresu e-mail i numeru telefonu w celu przesłania potwierdzenia zakupu Produktu. Klient przyjmuje do wiadomości i oświadcza, że, w przypadku podania danych osoby trzeciej jako osoby uprawnionej do zakupu Produktu, posiada on jej ważną zgodę na przetwarzanie danych we wskazanym celu. Klient zobligowany jest także do wypełnienia obowiązku informacyjnego wobec osoby uprawnionej, wynikającego z art. 14 Rozporządzenia w imieniu i na rzecz LUX MED poprzez przekazanie warunków Regulaminu osobie uprawnionej, niezwłocznie po zakupieniu Produktu.
  6. LUX MED przetwarza również informacje o historii zakupów Produktów w Sklepie Internetowym w ramach Usług zdrowotnych (art. 9 ust. 2 lit. h Rozporządzenia). Dodatkowo i dobrowolnie Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej lub na przetwarzanie danych w celach marketingowych dla podmiotów z Grupy LUX MED. W tym przypadku administratorami danych są spółki z Grupy LUX MED, czyli podmioty powiązane organizacyjnie lub kapitałowo z LUX MED. Pełna lista spółek, z ich danymi rejestrowymi, znajduje się na stronie www.luxmed.pl, w zakładce dane osobowe, jak również w siedzibie każdej z nich, a także w placówkach medycznych. Jako administrator danych będący przedsiębiorcą, LUX MED ma prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej i tym samym przetwarzania tych danych w tym celu (art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia, jako tzw. prawnie uzasadniony interes LUX MED, którym jest dochodzenie naszych roszczeń i obrona przysługujących praw). Jako przedsiębiorca LUX MED prowadzi także księgi rachunkowe oraz zobowiązany jest wywiązywać się obowiązków podatkowych (np. rachunki, faktury), co również może wiązać się z koniecznością przetwarzania danych Klienta i osoby uprawnionej (czyli w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia). LUX MED dba o poufność danych Klientów, ale mogą one być przekazywane innym odbiorcom ze względu na konieczność zapewnienia odpowiedniej organizacji (np. w zakresie infrastruktury informatycznej), prowadzenie bieżących spraw dotyczących działalności przedsiębiorcy i realizację praw Klientów i osób uprawnionych. Z tych względów, dane osobowe mogą być przekazywane m.in następującym kategoriom odbiorców:
    1. dostawcom usług zaopatrujących LUX MED w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające zarządzanie organizacją (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, firmom kurierskim i pocztowym),
    2. dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających LUX MED w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym),
    3. dostawcom usług wspierających LUX MED w obszarze marketingowym (agencje reklamowe, firmy realizujące wysyłkę sms oraz e-mail),
    4. innym podmiotom leczniczym, współpracującym z LUX MED w celu zapewnienia ciągłości leczenia w ramach zakupionego Produktu oraz dostępności opieki zdrowotnej.
  7. Z uwagi na to, że LUX MED korzysta z usług innych dostawców, w tym w aspekcie obejmującym wsparcie teleinformatyczne, dane osobowe Klientów i osoby uprawnionej mogą być przekazywane poza teren Unii Europejskiej. LUX MED zapewnia, że w takim przypadku. przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o stosowną podstawę prawną, np. umowę zawartą pomiędzy LUX MED a tym podmiotem, zawierającą standardowe klauzule ochrony danych, przyjęte przez Komisję Europejską lub na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych osobowych.
  8. Dane osobowe Klientów przetwarzane są przez okres niezbędny do zakupu Produktu i realizacji umowy. Później przetwarzane są przez czas wynikający z dochodzenia ewentualnych roszczeń z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej, w ramach przepisów kodeksu cywilnego. Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych LUX MED przetwarza przez 5 lat, liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, do czasu jej wycofania. Po upływie wyżej wymienionych okresów dane te są usuwane lub poddawane anonimizacji.
  9. LUX MED zapewnia prawo dostępu do danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Użytkownik lub Osoba uprawniona może także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec LUX MED sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku chęci skorzystania z wskazanych powyżej praw, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych lub infolinią LUX MED lub poprzez stronę internetową, czy wizytę w placówce.
  10. Klient i osoba uprawniona mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  2. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Sklepu oraz sporządzić jego wydruk.
  3. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu Internetowego, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, znaki towarowe LUX MED, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują LUX MED lub podmiotom, z którymi LUX MED zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody LUX MED.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2024 r.