Plany opieki medycznej - rodzaje i zakresy

Dla kogo przeznaczone są Plany Opieki Medycznej?

Oferta Planów Opieki Medycznej skierowana jest do wszystkich osób (bez górnej granicy wieku), które chcą zapewnić sobie dostęp do prywatnej opieki medycznej obejmującej m.in. konsultacje specjalistyczne oraz usługi ambulatoryjne.

Jakie rodzaje planów posiadacie?

Nasze Plany Opieki Medycznej dopasowane są do potrzeb poszczególnych grup wiekowych (dzieci, dorośli, osoby starsze) oraz do możliwości finansowych naszych Klientów. Plany są realizowane w systemie współpłacenia (co-payment) oraz z przedpłaceniem.

Co znaczy „współpłacenie”(co-payment)?

„Współpłacenie” to forma opłaty za abonament medyczny, która ma na celu znaczne obniżenie kosztów rocznej składki – klient opłaca niski abonament, a za niektóre zrealizowane usługi dopłaca niewielkie kwoty.

Co znaczy „przedpłacenie”?

„Przedpłacenie” to forma opłaty za abonament medyczny, w której Klient opłaca roczną składkę i korzysta z usług zawartych w abonamencie bez dodatkowych dopłat.

Czy posiadacie pakiety rodzinne?

Posiadamy pakiety starannie dopasowane do potrzeb każdej grupy wiekowej, dzięki czemu można dobrać odpowiedni pakiet dla każdej osoby z rodziny. Aby objąć opieką całą rodzinę, należy wykupić plan opieki dla każdego osobno.

Czy nabywając pakiety dla kilku członków rodziny, uzyskam jakieś zniżki?

Przewidujemy zniżki w zależności od liczby wykupionych planów opieki. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, skontaktuj się z Działem Sprzedaży Indywidualnej: 22 339 37 33.

Czy mogę objąć opieką swoje dziecko, bez konieczności ubezpieczania siebie?

Jak najbardziej. Nie nakładamy obowiązku posiadania planu opieki przez opiekuna ustawowego. Jeśli chcesz objąć pakietem tylko dziecko – bez względu na to, który rodzaj opieki wybierzesz – nic nie stoi na przeszkodzie, aby to zrobić.

Jakich danych osoby trzeciej potrzebuję, jeśli chcę wykupić plan opieki np. jako prezent dla kogoś?

Jeśli zdecydujesz się być stroną umowy, a jako beneficjenta umowy wyznaczysz inną osobę, będziesz zobowiązany dostarczyć następujące dane tej osoby: imię i nazwisko, pesel, adres zameldowania i adres korespondencyjny, aktualny numer telefonu.

Czy w ramach planów opieki zyskam usługę prowadzenia ciąży?

Tak. Plan Opieki Medycznej DĄB gwarantuje prowadzenie ciąży fizjologicznej. Usługa ta nie jest objęta okresem karencji ani nie ma nałożonych limitów na badania.

Czy w ramach planów opieki przysługuje rehabilitacja?

Tak. Plan Opieki Medycznej DĄB zapewnia 20 bezpłatnych zabiegów rehabilitacyjnych w ciągu roku.

Czy plany opieki zapewniają bezpłatne usługi w Szpitalu Grupy LUX MED?

Wszystkie plany opieki zapewniają 10% rabatu na usługi świadczone przez Szpital Grupy LUX MED.

Szczepienia dla dzieci

Czym wyróżnia się Zdrowy Start w porównaniu do wykonywania szczepień pojedynczo?

Zdrowy Start to zestaw szczepień, dzięki któremu rodzic zyskuje zarówno wszystkie potrzebne dla swojego dziecka szczepienia (w zależności od wybranego wariantu), jak i inne dodatkowe usługi, które ułatwią mu przejście 16 miesięcznego cyklu szczepień.

Przede wszystkim, w porównaniu do wizyt prywatnych, Zdrowy Start gwarantuje dostępność preparatu w placówce, szybsze terminy kwalifikacji przedszczepiennych, dwuletnią gwarancję ceny oraz usługę asystenta programu, który przez cały okres szczepień pomaga w indywidualnym doborze terminów wizyt.

Czy mam możliwość doboru preparatu, wybierając zestaw zamiast pojedynczych dawek?

Jak najbardziej. Zestaw szczepień Zdrowy Start został opracowany we współpracy z pediatrami, którzy dobrali różne preparaty, mając na uwadze preferencje rodziców oraz zdrowie dziecka. Wybór preparatów dokonywany jest podczas pierwszej wizyty, na której lekarz pomoże dobrać te najlepsze dla Twojego dziecka.

Na czym polega usługa asystenta programu szczepień?

Asystent programu to osoba koordynująca przebieg całego dwuletniego cyklu szczepień, pomagająca rodzicom w tych szczególnych chwilach. Jego rola polega na umawianiu konsultacji przedszczepienych, zapewnieniu dostępności preparatu w placówce, przypominaniu o umówionych terminach wizyt. Rodzice mogą zwrócić się również do asystenta z pytaniami dotyczącymi programu i szczepień.

Czy preparaty w ramach Zdrowego Startu zawierają tiomersal, związek konserwujący z rtęcią?

Nie. Związek konserwujący z rtęcią (tiomersal) stosowany jest w obecnej chwili wyłącznie w szczepieniach refundowanych (NFZ). Jest to bardzo niebezpieczna substancja, mogąca spowodować różne powikłania u dzieci.

Co oznacza gwarancja dostępności preparatu? Czy szczepiąc prywatnie nie mam takiej gwarancji?

W ramach programu Zdrowy Start gwarantujemy dostępność konkretnego preparatu w wybranej placówce w dniu szczepienia.

Jeśli klient decyduje się wykonywać szczepienia prywatnie takiej gwarancji nie ma. Zawsze przed udaniem się do placówki należy potwierdzić poprzez ogólnopolską infolinię LUX MED dostępność preparatu w konkretnej naszej przychodni – w przypadku braku szczepionki termin wizyty zostaje zmieniony.

Jaka jest różnica między wariantem z kwalifikacjami, a bez kwalifikacji?

Aby dopasować usługę do potrzeb każdego klienta przygotowaliśmy Zdrowy Start w wariancie z kwalifikacją pediatryczną i bez takiej kwalifikacji. Każdorazowo przed szczepieniem konieczna jest wizyta lekarska, oceniająca brak przeciwskazań do podania szczepionki.

Wariant bez kwalifikacji przygotowany został z myślą o osobach, które posiadają w Grupie LUX MED pakiet dla swojego dziecka np. z ramienia firmy lub indywidualny plan opieki medycznej. Aby usługa się nie dublowała, proponujemy tańszy wariant – bez kwalifikacji, gdyż wizyta lekarska może zostać zrealizowana w ramach pakietu, którym dziecko jest już objęte.

Wariant z kwalifikacjami dedykowany jest osobom, które pełnopłatnie korzystają z usług Grupy LUX MED. Dzięki temu, że kwalifikacje są już objęte programem nie trzeba za nie dodatkowo płacić.

Czy mogę wybrać program, który zapewnia wyłącznie szczepienia zalecane przez Ministerstwo Zdrowia, bez szczepień obowiązkowych?

Nie. W skład każdego z wariantów wchodzą szczepienia obowiązkowe.

Czy istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty?

Program Szczepień Zdrowy Start opłacany jest z góry za dwa lata.

W jaki sposób mogę dokonać zakupu programu? Czy zawierana jest umowa?

Zakupu programu można dokonać za pośrednictwem strony www.luxmed.pl, kontaktując się z naszym Doradcą od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18 pod numerem telefonu 22 339 37 33 lub mailem sprzedaz_ind@luxmed.pl oraz bezpośrednio w placówkach Grupy LUX MED.

Nie ma konieczności podpisywania umowy. Warunkiem skorzystania jest akceptacja Regulaminu Programu Szczepień Ochronnych ZDROWY START, który jest również dokumentem potwierdzającym dokonanie zakupu.

W jaki sposób mogę dokonać płatności?

Płatności dokonywane są za pomocą szybkiego i bezpiecznego systemu płatności internetowych PayU, przelewem na konto lub bezpośrednio w placówce (ostatni wariant możliwy jest tylko w przypadku zakupu programu w jednej z naszych przychodni).

W jakich miastach mogę skorzystać z programu?

Program realizowany jest w placówkach własnych Grupy LUX MED w Gorzowie Wielkopolskim, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Opolu, Piasecznie, Poznaniu, Szczecinie, Tychach, Warszawie i Wrocławiu.

Czy istnieje możliwość rezygnacji z programu po rozpoczęciu szczepień?

Nie ma możliwości rezygnacji z programu w przypadku rozpoczęcia szczepień. Wyjątek stanowią względy medyczne poparte orzeczeniem lekarskim o braku możliwości kontynuowania szczepień wystawionym przez lekarza Grupy LUX MED.

Aktywacja uprawnień

Ile trwa aktywacja opieki?

Aktywacja opieki może nastąpić w ciągu 24h od momentu wpłaty należnej kwoty. Oznacza to, że klient ma możliwość skorzystania z opieki już następnego dnia roboczego po dopełnieniu wszystkich formalności i opłaceniu składki.

Czy aktywacja opieki następuje od razu po dokonaniu wpłaty?

Klient ustala datę aktywacji opieki w formularzu zgłoszeniowym. Klient może ustalić datę aktywacji np. z kilkudniowym opóźnieniem – pakiet zostanie uaktywniony w systemie zgodnie z datą zaznaczoną w formularzu, a nie w chwili zaksięgowania na koncie pieniędzy.

Jakich formalności muszę dopełnić, aby jak najszybciej aktywować abonament?

Aby aktywować abonament, należy poprawnie złożyć wniosek poprzez stronę www, bądź podać wymagane dane podczas rozmowy z naszym Doradcą. Następnie wystarczy dokonać opłaty za pośrednictwem PAY U S.A., używając przesłanego na adres e-mail linku do płatności. Jeśli data aktywacji podana w formularzu była ustalona na następny dzień roboczy, aktywacja opieki następuje w ciągu 24h od momentu dokonania wpłaty.

Raty

Czy oprócz wybranych Planów Opieki Medycznej płatność za inne usługi dostępne na Emarkecie można rozłożyć na raty?

Tak, specjalnie dla naszych Klientów nawiązaliśmy współpracę z instytucją finansową Ratalnie.com, która wprowadziła na polski rynek unikalny produkt – MEDIRATY – dedykowany branży medycznej, skierowany do pacjentów wszelkich specjalizacji. Mediraty to prosta procedura oszczędzająca czas pacjenta, szybka decyzja i brak zawiłych formalności. Bez ponoszenia kosztów Pacjent otrzymuje konkretną i niezmienną (chyba że na lepsze) ofertę pożyczki, a jedynym wymaganym dokumentem jest potwierdzenie osiąganego dochodu. Umowa jest podpisywana w domu lub pracy Pacjenta – w obecności kuriera – i od razu wraca do centrali Ratalnie.com. Środki na leczenie są przelewane na konto kliniki niezwłocznie po otrzymaniu poprawnie podpisanych dokumentów.

Ile kosztują Mediraty?

Standardowa oferta to 1% miesięcznie. W tym zawiera się koszt ubezpieczenia, oprocentowanie jest na poziomie 0%, nie ma prowizji za udzielenie pożyczki. Standardowa oferta jest skierowana do tych Klientów, którzy mają zdolność kredytową oraz dobrą ocenę punktową w bazach bankowych (BIG, BIK, KRD itp.). Niestandardowa oferta proponowana indywidualnie pozostałym Klientom może oscylować w granicach 13-16% (wszystkich kosztów w skali roku) - więc i tak korzystniej niż w przypadku oferty bankowej dla dowolnego kredytu gotówkowego. Ratalnie.com w ciągu 15 minut od przeprowadzonej weryfikacji składa Klientowi ostateczną, „krojoną na miarę” ofertę. Zostaje zaproponowany wtedy okres kredytowania i informacja o wysokości raty. Na życzenie klienta Ratalnie.com przesyła taką informację na wskazany adres mailowy.

Jaki jest maksymalny okres kredytowania?

Możliwe okresy kredytowania to 6, 12, 24, 36, 48 i 60 miesięcy.

Jaka jest maksymalna kwota pożyczki?

Ratalnie.com udziela pożyczek od 500 zł do 50.000 zł

Jakich dokumentów wymaga Ratalnie.com?

Dokument potwierdzający uzyskiwanie dochodów.

Akceptujemy następujące źródła dochodu:
• Umowa o pracę na czas określony i nieokreślony – wymagamy jedynie historii z konta osobistego za ostatnie 3 miesiące, na którym będzie widoczny stały wpływ wynagrodzenia lub zaświadczenie o zarobkach wystawione przez pracodawcę.

• Działalność gospodarcza – wymagamy PIT za ostatni rozliczony rok oraz historia obrotów na koncie firmowym za ostatnie 6 miesięcy i osobistym za ostatnie 3 miesiące;

• Umowa zlecenie i umowa o dzieło – jeśli jest zachowana ciągłość z tym samym zleceniodawcą, to zaświadczenie o zarobkach, jeśli nie, to umowy za okres 6 miesięcy wstecz i historię konta osobistego gdzie wpływa wynagrodzenie za ostatnie 3 miesiące.

• Renta lub emerytura – kopia potwierdzenia przyznania świadczenia i potwierdzenie wpływu na konto za ostatni miesiąc lub odcinka otrzymania świadczenia za ostatni miesiąc.

Czy ktoś z rodziny może zaciągnąć pożyczkę?

Tak, Ratalnie.com dopuszcza sytuacje gdy Pożyczkobiorca nie jest Pacjentem. Pożyczkobiorca nie musi być spokrewniony z Pacjentem. Akceptowane jest również łączenie dochodów w gospodarstwie domowym (jeśli Pożyczkobiorcy brakuje zdolności kredytowej). Osoby posiadające polskie obywatelstwo, ale na stałe mieszkające i zarabiające za granicą mogą występować o pożyczkę.

Jak szybko gotówka jest wypłacana?

Po złożeniu Pacjentowi ostatecznej oferty i jej akceptacji, system generuje umowę pożyczki, która tego samego lub następnego dnia roboczego jest wysyłana pod wskazany przez Klienta adres za pośrednictwem firmy kurierskiej. Kurier przekazuje Klientowi dwa egzemplarze umowy oraz weryfikuje dane z dowodem osobistym. Klient podpisuje oba egzemplarze umowy w wyznaczonych miejscach i oddaje jeden kurierowi wraz z oryginałem podpisanego zaświadczenia o zarobkach (lub innego dokumentu dochodowego). Kolejnego dnia roboczego kurier dostarcza dokumenty do centrali Ratalnie.com, gdzie są weryfikowane. Po pozytywnej akceptacji środki są przelewane na konto kliniki. Do Klienta zostaje wysłany harmonogram spłaty rat. Klinika dostaje informację o uruchomionych na jej konto środkach przeznaczonych na leczenie.

W jaki sposób nawiązać kontakt z MediRaty?

Aby skorzystać z rat należy skontaktować się z konsultantem pod numerem tel. 22 266 83 70

Finansowanie odbywa się w 3 prostych krokach:

 - dopasowanie parametrów finansowania, prosta weryfikacja telefoniczna,

- podpisanie umowy i płatność „z góry”, bezpośrednio na rachunek firmy medycznej,

- Pacjent otrzymuje informację o możliwości korzystania z wykupionych usług medycznych.

Płatności

Jakie są warianty płatności za abonament?/Czy można płacić ratalnie za abonament?

W zależności od wybranego rodzaju abonamentu, płatności można dokonywać kwartalnie, półrocznie bądź za rok z góry.

W jaki sposób dokonać opłaty za opiekę medyczną?

Płatności dokonywane są elektronicznie za pośrednictwem portalu PayU S.A. Po zawarciu umowy na podany przez klienta adres mailowy wysyłany jest link do płatności (link zostaje przesłany z adresu portale@luxmed.pl). Ścieżka postępowania:

  • kliknij w aktywny link – nastąpi przekierowanie na stronę LUX MED, gdzie znajduje się informacja, za kogo dokonywana jest opłata
  • kliknij „opłać” – nastąpi przekierowanie na stronę PayU S.A.
  • wybierz kanał płatności, z którego chcesz skorzystać
    • kartę płatniczą (Visa, MasterCard)
    • bank, w którym posiadasz konto internetowe
    • „wzór przelewu” – tutaj możesz pobrać dane do przelewu do płatności gotówkowej w oddziale banku lub na poczcie

W jaki sposób mogę opłacić kolejną ratę za Plan Opieki Medycznej?

Każdorazowo, dwa tygodnie przed zbliżającym się terminem wpłaty, na podany przez Ciebie adres mailowy wysyłane jest przypomnienie wraz z aktualnym linkiem do płatności. Dla każdego beneficjenta generowana jest oddzielna wiadomość. Ważne jest, aby korzystać z adresu e-mail podanego podczas zawierania umowy.

Co oznacza, że link jest do jednorazowego użytku?

Każda płatność dokonywana jest za pomocą nowego linku do płatności. Użycie do kolejnej płatności danych z poprzedniego przelewu spowoduje, że wpłata nie zostanie zaksięgowana. W takiej sytuacji pieniądze zwracane są nadawcy.

Co mam zrobić, jeśli nie otrzymałem linku do płatności?

Jeśli nie posiadasz aktualnego linku do płatności lub masz problemy z dokonaniem wpłaty, skontaktuj się Działem Sprzedaży Indywidualnej: e-mail obsluga_ind@luxmed.pl, tel. 22 339 37 33.